مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 شهریور 1400 ساعت 04:452021-08-27سياسي

جمعه های انتظار| لزوم تربیت نسل منتظر


خانواده یکی از مولفه های پراهمیت در جامعه است که در صورت آراسته شدن به سبک زندگی مهدوی می تواند در فراهم آوردن زمینه های مردمی ظهور، نقش فوق العاده ای را ایفا نماید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین حدائق، قائم مقام بنیاد و موسسه فرهنگی حضرت شیعه را تبیین کرده است اعتقاد به حقانیت امام مهدی و انتظار ظهور ایشان در شکل گیری جامعه توحیدی که می توانی و حاکمیتی شان است تنها عامل مشروعیت بخشی به همه جریان های فکری و اجتماعی در عصر غیبت است و این امر نخستین است و مبنای فکری شیعه در ارائه سبک زندگی شیرین است.

بنابراین با استخراج از عناصر اصلی ایده مهدویت و پرورش الگوهایی مبتنی بر این اندیشه می توان سبک زندگی شیعیان را تعیین کرد و نسلی را پرورش داد که اعتقاد به امامت و مهدویت از مولفه های اساسی تفکر اوست نه تنها در شعائر و مناسبات بلکه در اهداف و آرمان های خود به سوی امام معصوم توجه به گرایش دارد و جهت زندگی خویش را به سمت انسان کامل معطوف می سازد.

سبک زندگی مهدوی عبارت است از انتخاب روش کلی و نسبتاً پایدار در رفتار توسط فرد یا جمع و پایه فرهنگ اسلامی با محوریت نظر و رضایت خداوند نسبت به هستی انسان و زندگی استوار بوده و در تعامل با جامعه و برای رسیدن به هدف امام زمان که همان اهداف حقیقی زندگی ماست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمعه های انتظار| لزوم تربیت نسل منتظر

جمعه های انتظار| لزوم تربیت نسل منتظر